Dzień 4. Kwiecień tydzień 1

1. Zaczynamy od ćwiczeń porannych 😃
-Ćwiczenie ramion Prasujemy ubrania. Dzieci naśladują prasowanie żelazkiem, naprzemiennie: prawą ręką i lewą ręką.
-Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Zakładamy ubrania. Dzieci naśladują wkładanie elementów ubrania, o których mówi N.
-Ćwiczenie pamięci ruchowej Przeglądamy się w lustrze. Dzieci ustawiają się w parach. Dziecko pokazuje ruchy, rodzic (rodzeństwo) je naśladuje.
-Ćwiczenia nóg idziemy na boisko. Dzieci maszerują unosząc kolana wysoko.

2.Wysłuchanie wiersza „ELEMENTARZ SPORTOWY”

Każde dziecko o tym wie:

Chcesz być zdrowy – ruszaj się!

Sport to bardzo ważna sprawa.

Są reguły, jest zabawa.

Jest dyscyplin co nie miara,

część z nich nowa, a część stara. Od wędkarstwa, sztuk łowieckich, od antycznych igrzysk greckich,

poprzez dzieje, poprzez lata

aż do współczesnego świata.

Każdy znajdzie coś dla siebie.

Sprawdź, co dobre jest dla ciebie.

Może rolki, koszykówka,

rower, piłka lub siatkówka,

szachy, judo czy pływanie

taniec, skoki, żeglowanie

biegi, sanki i łyżwiarstwo,

hokej, snowboard czy narciarstwo?

Może tenis lub karate?

Namów mamę, siostrę, tatę.

Również dla twojego brata

dobrodziejstwa sportów świata: refleks, sprawność, orientacja,

walka i rywalizacja.

Ważna jest też ta zasada

(to zaleta jest, nie wada):

nie są ważne tu medale,

lecz jak ćwiczysz – czy wytrwale,

czy szanujesz przeciwnika.

Jaki jesteś, stąd wynika!

Sport nauczyć może wiele.

Zdrowy duch jest w zdrowym ciele.

3. Pytania do wiersza:
– Co trzeba robić, żeby być zdrowym?
– Co jest ważne w sporcie? (reguły, zabawa, zasada fair play, wytrwałość, szacunek do przeciwnika …)
– Jakie są dyscypliny sportu?
– Jak je można podzielić ( sporty zimowe i letnie, drużynowe i indywidualne, wymagające szybkości lub precyzji)
– Co nam daje sport? (refleks, sprawność, orientację, dobry charakter…)
– Z kim można ćwiczyć ( z mamą, tatą, bratem, siostrą)
 
4. Wyjaśnienie pojęcia FAIR PLAY- to czysta, uczciwa gra, prowadzona nie tylko w sposób zgodny z przepisami, ale także piękny i szlachetny. 

5. Zabawy przy piosence

  1. Chcę być sportowcem” http://ppkonopiska.szkolnastrona.pl/download/Chce%20byc%20sportowcem.mp3

6. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem gazet.

  • Omiń kałuże – Dziecko rozkłada na podłodze gazety – kałuże. Biega dookoła nich, starając się na nie nie wejść. Na sygnał Rodzica (klaśnięcie) zatrzymuje się przy jednej z nich.
  • Po kamieniach przez rzekę – Dziecka ustawia się po jednej stronie pokoju. Przed nim, na podłodze, są rozłożone gazety –kamienie. Zadaniem dziecka jest przejście na drugą stronę  rzeki, stąpając po gazetach – kamieniach.
  • Ukłoń się po japońsku – Dziecko siedzi w siadzie klęcznym, trzyma rozłożoną gazetę w dłoniach nad głową, ramiona ma wyprostowane. Wykonuje ukłon japoński, pozostawia gazety na podłodze i wraca do pozycji wyjściowej. Przy kolejnym ukłonie podnosi gazetę z podłogi i przenosi oburącz nad głowę.
  • Obserwator – Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Robi w gazecie dwa otwory tak, by można było przez nie patrzeć. Przykłada gazetę do twarzy i obserwuje otoczenie. Rozgląda się na lewo, na prawo, w górę, w dół, wykonując skłony tułowia w przód i w tył, skręty w prawo i w lewo.

7. Zadania z karty pracy s. 64, 65

8. „Gdzie znajduje się piłka?” Do tej zabawy potrzebne będą kartka papieru, narysowana piłka w czterech kolorach wycięta z papieru.

Rodzic prosi dziecko o wskazanie: – prawego górnego rogu, – lewego dolnego rogu, – prawego dolnego rogu, – lewego górnego rogu. Potem dziecko umieszcza obrazki piłki w rogach kartki według poleceń dorosłego np. proszę połóż zieloną piłkę w prawym górnym rogu , czerwoną piłkę w lewym dolnym rogu.