Temat: W świecie filmu
„Filemon i Bonifacy” – słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat, oglądanie odcinka filmu animowanego opowiadającego o przygodach tytułowych bohaterów.
Filemon i Bonifacy Urszula Machcińska
Tu są uszka, tam ogonek.
Proszę: oto Filemonek.
Prawie cały jak śnieg biały.
Taki śliczny kotek mały.
Dzieci lubią tego kotka.
Chce go głaskać, kto go spotka.
Jest tam jeszcze Bonifacy.
Czuje się jak w kociej pracy.
Filemona wciąż pilnuje,
Bo ten cały czas figluje.
Bonifacy ma futerko
Całe lśniące jak lusterko.
Lubi mięsko, ciepłe mleczko,
Kocią karmę i jajeczko.
Odwiedź kiedyś koty oba.
Każdy z nich Ci łapkę poda.
Chyba, że będą zmęczone.
Może miały trudny dzionek?
Pytania do wysłuchanego utworu:
Jak nazywają się bohaterowie wiersza?
Jak wygląda Filemon? Jak wygląda Bonifacy? Co lubią robić koty z wiersza?
Następnie pokazuje dzieciom ilustracje obu kotów z bajki „Przygody kota Filemona” oraz zaprasza je do obejrzenia jednego jej odcinka. Po obejrzeniu filmu pytamy dziecko, czy rozpoznało bohaterów z bajki, i prosimy o opowiedzenie ich przygód.
https://www.youtube.com/watch?v=XJDic5tkPI0
Jak powstaje film animowany
https://www.youtube.com/watch?v=ifmOtDWIchs
https://www.youtube.com/watch?v=c8e67qyCiy8
https://www.youtube.com/watch?v=OqIOe6b-4RI
Kolorowanka.