Na koncercie

Propozycja zajęć – czwartek.
  1. „Jestem muzykantem – konszabelantem” – zabawa naśladowcza ze śpiewem. Dziecko wymyśla ruchy naśladujące grę na poszczególnych instrumentach. https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0
2. „Na koncercie” – rozmowa z dziećmi. rodzic odtwarza fragmenty filmów przedstawiających zachowanie widzów na koncercie w filharmonii, na koncercie rockowym i na koncercie plenerowym (z internetu). Ukierunkowuje obserwację pytaniami: W jakich miejscach mogą odbywać się koncerty? Jak zachowują się ludzie na każdym z koncertów? W jaki sposób okażemy artystom, że szanujemy ich muzykę? W jaki sposób widzowie mogą pokazać, że koncert im się bardzo podobał?
Filmiki :
3. Zabawy na świeżym powietrzu
Rozwijanie sprawności fizycznej, wzmacnianie odporności.
– „Koncert w plenerze” – zabawa twórcza. Dzieci na podwórku szukają elementów, z których będą mogły wydobywać dźwięki przez uderzanie, pocieranie, tupanie itp.
4. „Jaki to instrument” – zagadki słuchowe. Rodzic prezentuje dziecku instrumenty muzyczne: tamburyno, bębenek, grzechotka, dzwonki. Zadaniem dzieci jest odgadnąć, na jakim instrumencie gra rodzic. https://www.youtube.com/watch?v=FwkAnAZo_zM
5. Pięciolatki: Praca z KP4.6 – ćwiczenia w wycinaniu. Rozwijanie percepcji wzrokowej, rozwijanie słuchu
fonematycznego, nazywanie instrumentów muzycznych. • KP4.6, nożyczki, klej, kredki
6. Sześciolatki: Praca z CziP 62– odszukiwanie liter f, F w tekście, łączenie takich samych sylab, czytanie tekstu. • CziP, kredki