Malujemy muzykę

Propozycje zajęć na piątek.
  1. „Kapela” – zabawa naśladowcza. Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Naśladuje ruchy rodzica podczas śpiewu piosenki. Pozycja wyjściowa: ręce na kolanach, dłonie odwrócone wewnętrzną częścią do góry.
Kapela
1. Zebrał cudną Jaś kapelę, Podczas zwrotek dzieci rytmicznie klaszczą prawą
Jakich w świecie jest niewiele. dłonią raz w swoją lewą dłoń i raz w lewą dłoń sąsiada
Są tam skrzypce, są tam basy, (na każde słowo przypada jedno klaśnięcie).
Cóż to będą za hałasy!
Ref.: Dylu, dylu na badylu, Naśladują grę na skrzypcach.
Firli, firli, Naśladują grę na flecie, przebierając palcami.
plum, plum. Rozstawionymi palcami uderzają w podłogę.
Fiku-miku na patyku, Robią młynki palcami wskazującymi.
Tralalala, Stykają kolejne palce obu dłoni.
bum, bum, bum! Klaszczą.
2. Na skrzypeczkach Jaś wygrywa,
Nowych gości wciąż przybywa.
Na skrzypeczkach i na basach
Przygrywają jak na wczasach.
Ref.: Dylu, dylu…
2. „Wiosenny krajobraz z brzozami” – zabawa muzyczno-plastyczna. Dziecko ma rozłożone na stoliku kartki, farby plakatowe (kilka kolorów), ale mocno rozwodnione, pędzle. Rodzic wyjaśnia: Za chwilę usłyszysz muzykę. Zamień swój pędzel w tancerza który przy tej muzyce będzie tańczyć, a przy okazji maluj linie, wzory i inne esy-floresy. Do każdego koloru jest jeden pędzel – wybierz dla siebie pierwszy kolor. Podczas trwania muzyki nie dobieramy farby – tancerz nie może przerywać tańca. Rodzic puszcza utwór muzyki klasycznej ze swoich zbiorów, np. „Taniec Eleny” M. Lorenca https://www.youtube.com/watch?v=vip6Pk3He6c, a dziecko maluje. Gdy prace schną, wydziera z białego papieru paski o szerokości 2–3 cm różnej długości i komponuje z nich pień brzozy – czarną kredką rysuje krótkie kreski. Kompozycję nakleja na kolorowy karton. Na koniec pęczkami patyczków do uszu maczanymi w jasnozielonej gęstej farbie plakatowej stemplują delikatnie liść.
3. Sześciolatki: Praca z L62 – ćwiczenia w porównywaniu długości, wskazywanie prostokątów o tej samej długości, kolorowanie. • L, kredki.
4. Pięciolatki: Praca w ZG62 – rozwijanie sprawności grafomotorycznej. Rysowanie obrazka po śladzie, szukanie właściwego cienia. • ZG62, kredki