Misja placówki
Każde dziecko jest dla nas ważne! Zrobimy wszystko, aby czuło się akceptowane i bezpieczne oraz pomożemy mu poznać siebie, stać się samodzielnym i otwartym na świat. Tolerujemy tylko pozytywne zachowania i wspieramy każdego przedszkolaka w jego rozwoju na miarę jego możliwości.
Pragniemy w każdym dziecku rozbudzać ciekawość świata i ludzi, spostrzegawczość i wrażliwość. Chcemy wychować dziecko z bogatą wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji, własnych uczuć i myśli, otwarte na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych, lepszych i oryginalnych rozwiązań. Wspieramy dziecko w pokonywaniu trudności i barier. Promujemy zdrowy i aktywny tryb życia.
asze przedszkole to miejsce, w którym panuje pozytywny klimat emocjonalny – dzieci chętnie do nas przychodzą i znakomicie się tu czują. Zapewniamy dobrze zorganizowane, atrakcyjne zajęcia w bogato wyposażonym i bezpiecznym otoczeniu. Nasza placówka zabiega o partnerstwo z rodziną w wychowaniu dziecka.
Dziecko w naszym przedszkolu:
- czuje się bezpiecznie, jest optymistyczne, wesołe, otwarte;
- jest akceptowane takie, jakie jest;
- jest kulturalne i tolerancyjne;
- ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces;
- jest ciekawe poznawczo i aktywne twórczo, kreatywne, chętnie podejmuje nowe wyzwania;
- uczy się dostrzegać swoje mocne strony, buduje pozytywny obraz samego siebie;
- uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi, współpracować z innymi;
- poznaje swoje prawa i obowiązki;
- jest odpowiedzialne i obowiązkowe;
- jest świadome zagrożeń;
- osiąga dojrzałość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą z powodzeniem rozpoczęcie nauki w szkole.
Rodzice w naszym przedszkolu
- otrzymują rzetelną i obiektywną informację o postępach i niepowodzeniach dziecka;
- uzyskują pomoc specjalistów;
- współpracują z nauczycielami;
- mogą być z dzieckiem w trudnych chwilach;
- wyrażają swoje opinie i oceniają pracę przedszkola;
- aktywnie uczestniczą w życiu przedszkola;
- są partnerami w tworzeniu klimatu, działalności dydaktycznej i zarządzaniu placówką;
Decyzyjność rodziców
Rodzice mogą współdecydować w zakresie:
- udziału dziecka w zajęciach dodatkowych;
- czasu pobytu dziecka w przedszkolu;
- udziału dziecka w wycieczkach;
- wyrażania zgody na udostępnianie zdjęć swego dziecka na stronie internetowej i na terenie przedszkola;
- ustalenia wysokości składek na Komitet Rodzicielski i formie ich wydatkowania;
- wyeliminowania potraw, na które dziecko jest uczulone;
- wyboru przedstawicieli do Rady Rodziców;
- opiniowania planu pracy, programów, kalendarza wycieczek, uroczystości przedszkolnych i imprez;
- organizacji rytmu dnia;
- składania propozycji jadłospisu;
- propozycji zakupu sprzętu, zabawek do przedszkola.
Formy współpracy przedszkola z rodzicami
Najczęściej stosowane w przedszkolu formy współpracy i wspierania rodziców w wychowaniu:
- zebrania ogólne i grupowe;
- konsultacje i rozmowy indywidualne z dyrektorem i nauczycielami
- prowadzenie „kącika dla rodziców”, m.in. informacje na temat realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, wiersze, piosenki, eksponowanie prac dzieci, porady dla rodziców, artykuły;
- zajęcia adaptacyjne z udziałem nowo przyjmowanych dzieci i ich rodziców;
- zajęcia otwarte;
- zajęcia warsztatowe, prelekcje i konsultacje z udziałem specjalistów;
- udział w uroczystościach przedszkolnych;
- włączanie rodziców w organizację imprez i uroczystości przedszkolnych;
- udzielanie przez rodziców informacji o pracy przedszkola, wyrażanie opinii, wypełnianie ankiet;
- wystawy, wycieczki.
Współpraca ze środowiskiem
Efektywniejsze osiągnięcie zamierzonych celów wychowawczych i edukacyjnych niewątpliwie związane jest ze ścisłą współpracą z różnymi instytucjami i organizacjami. Prowadzona jest ona zależnie od postawionych zadań, które realizuje przedszkole.
Cele współpracy z instytucjami
- zaangażowanie w życie społeczne środowiska lokalnego, podtrzymywanie tradycji organizowania imprez o charakterze otwartym dla społeczności lokalnej( np. Festyn)
- urozmaicenie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej;
- poszerzenie kontaktów zawodowych, które mogą zaowocować dalszą współpracą na rzecz dzieci;
- kształtowanie postaw społecznie pożądanych;
- rozbudzanie zainteresowań i rozwijanie zdolności dzieci;
- włączanie się w organizowane na terenie wsi, gminy imprezy kulturalne, konkursy.
Realizacja współpracy przebiegać będzie na podstawie opracowanych planów i przyjmować następujące formy
- spotkania
- wycieczki
- zwiedzanie wystaw
- udział w konkursach
- udział w imprezach środowiskowych
- pogadanki
- udział w akcjach charytatywnych i innych na rzecz środowiska.
Nauczyciele w naszym przedszkolu:
- są aktywni i twórczy, innowacyjni, zaangażowani w pracę przedszkola;
- wspierają rozwój psychofizyczny dziecka, jego umiejętności, predyspozycje, uzdolnienia, obserwują i oceniają jego rozwój;
- współpracują z zespołem, rodzicami i środowiskiem lokalnym,
- pozyskują rodziców do efektywnych działań na rzecz przedszkola oraz poszukują partnerów i przyjaciół przedszkola;
- aktywnie realizują zadania przedszkola zgodnie z prawem oświatowym i dokumentami placówki;
- stosują nowoczesne metody pracy,
- tworzą i realizują własne programy dostosowane do potrzeb grupy i przedszkola;
- doskonalą swoją wiedzę i umiejętności, podnoszą kwalifikacje zawodowe, wzbogacają warsztat pracy, dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, monitorują efektywność własnej pracy;
- uzyskują status nauczyciela mianowanego i dyplomowanego.